GameMaker: Studio v1.4.1683 Master Collection

GameMaker: Studio v1.4.1683 Master CollectionРазработчик: YoYo Games
Версия: v1.4.1683 Master Collection
ОСь: от Windows XP и выше
Русский язык: Только английский
Лекарство/Таблетка/Кряк: Не требуется wink
Описание:
GameMaker: Studio — самый популярный конструктор игр на данный момент. Структура движка построенна так, что подойдет одинаково хорошо как для новичков в разработке, так и для требовательных профессионалов. GameMaker: Studio имеет обширный и разноплановый набор инструментов для создания десктопных и мобильных мультиплатформенных игр. Выбирая GameMaker в качестве основного движка для вашей игры, вы можете быть уверенны в том, что вам будет предложен весь необходимый функционал для создания качественной игры, а благодаря удобному интуитивно-понятному интерфейсу программы разработчики игр могут разрабатывать свои творения более быстро и эффективно.
Основные возможности GameMaker: Studio:
— Кроссплатформенность. С легкостью можно создавать игры для Windows, Linux, Android, iOS, Mac OS, Web (HTML5), Tizen.
— Удобное и структурированное рабочее пространство программы.
— Возможность создания небольших двухмерных игр за считанные часы.
— Возможность создавать крупные проекты за счет высокой гибкости движка.
— Разработанное можно интегрировать со Steam.
— К приложению можно подключать готовые шаблоны, пошагово менять пути, объекты, звуки, фоны, скрипты и делать из этого всего интересные и необычные игры.
— GameMaker классно подойдет для разработки игр и приложений на мобильных платформах.
— Модульность, дорабатываемость и расширяемость. Возможности воистину безграничны!
— Source Control Management (SVN) контроль версий, для корпоративной разработки или просто разработки в команде.
— Тесная интеграция с рекламным продвижением и возможность легко подключить аналитику.

Changes (since 1.4.1675):

IDE
Fixed another method of the IDE not wanting to close down because it is trying to finish off writing to disk
«clear all breakpoints» now clears breakpoints in room creation code and timelines
GGS > Windows default vertex buffer method is now «Compatible», not «Fast»
This is also forcibly applied to all projects (once), so you will need to change manually if you don’t want Compatible
Note: We already added support to toggle this optimisation level in-game, so see Misc In-Game for 1675 to get function names and details
Default time for tooptips (for a fresh install) is now 4 seconds, not 300ms
Debugger
Fixed a crash if you have set a breakpoint in Timeline or Room Creation Code
Android
Fixed run issue where game crashes on start-up, but Create Exe works fine
Fixed run issue on Lollipop/Marshmallow where «Always do full install of APK» might give errors because folders aren’t created properly
Fixed YYC clean not removing cache directory properly
Fixed issue with bools not being passed to extensions correctly, always being 0
Runner now uses relative layouts in order to maintain compatbility with current versions of Android OS — fixes multiple Lint warnings also
iOS
Runs now obey your Xcode-select setting if you have multiple Xcodes installed, the same as Create Exe added in 1675
Removed a text-drawing optimisation which caused some font issues on iPad2s specifically
Amazon Fire — new module!
Part of the normal Android module, so if you have Android use Help > Update License or manage your YoYo Account to get the new target
Supports Fire TV and tablets, plus the game controller and remote
New «Amazon APIs» extension and demo project — you will need the extension in your project when building/running
NOTE: we found you require the Amazon App Tester app on your device and run once before GameCircle and other services started working in the demo project
NOTE: running on non-Amazon Fire devices is not supported by packages made in the Amazon Fire target
Misc In-Game
Fixed Windows in-game mouse lag/stuttering introduced in EA460
Fixed Draw Score DND action showing an incorrect value
Fixed draw_sprite_stretched_ext()
Fixed a YYC platforms memory leak when concatenating strings
Fixed dot_product() applying arguments in wrong order and giving incorrect result since EA460
Fixed an issue with high volumes of network traffic causing packet corruption
Added checking for XInput 1.4 on Win 10 machines if Xinput 1.3 can’t be found, fixes gamepads not working for some users
Added is_bool()

Bugs Fixed (since 1.4.1675):

0013252 WP8: winphone_license_trial_version() returns false when running Trial version of the app
0013491 iOS: Text not working correctly on iPad 2
0018882 UI: the option «clear all breakpoints» doesn’t clear breakpoints in room creation code [or timelines]
0018908 Android: Audio create stream problem
0019482 Input: There’s some timing issue with the mouse
0019612 Debugger: Crash [if you have set a breakpoint in Timeline or Room Creation Code]
0019640 Android: Large number of projects fail to run on Android in the latest version
0018855 Suggestion: UI: Set the default timeout for the tooltip as [4000]ms
0019800 Networking: Game Breaking, Client recieves random packets with junk data
0019818 Functions: dot_product() has had arguments applied incorrectly since EA460


Раздел: Движки и конструкторы.

1 Комментарий

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *