GameMaker: Studio v1.4.1757 Master Collection

GameMaker: Studio v1.4.1757 Master CollectionРазработчик: YoYo Games
Версия: v1.4.1757 Master Collection
ОСь: от Windows XP и выше
Русский язык: Только английский
Лекарство/Таблетка/Кряк: Не требуется
Описание:
13 апреля вышло BETA обновление под номером 1.4.1757.
А уже 28 числа увидело свет новая версия Early Access 1.99.475.
Скачать обе эти версии вы можете по ссылкам ниже.

Также мы все ждем выхода бета теста 2.0 или хотябы каких либо новостей по этому поводу.

Что такое GameMaker: Studio? »

GameMaker: Studio — самый популярный конструктор игр на данный момент. Структура движка построена так, что подойдет одинаково хорошо как для новичков в разработке, так и для требовательных профессионалов. GameMaker: Studio имеет обширный и разноплановый набор инструментов для создания десктопных и мобильных мультиплатформенных игр. Выбирая GameMaker в качестве основного движка для вашей игры, вы можете быть уверенны в том, что вам будет предложен весь необходимый функционал для создания качественной игры, а благодаря удобному интуитивно-понятному интерфейсу программы разработчики игр могут разрабатывать свои творения более быстро и эффективно.
Основные возможности GameMaker: Studio:
— Кроссплатформенность. С легкостью можно создавать игры для Windows, Linux, Android, iOS, Mac OS, Web (HTML5), Tizen.
— Удобное и структурированное рабочее пространство программы.
— Возможность создания небольших двухмерных игр за считанные часы.
— Возможность создавать крупные проекты за счет высокой гибкости движка.
— Разработанное можно интегрировать со Steam.
— К приложению можно подключать готовые шаблоны, пошагово менять пути, объекты, звуки, фоны, скрипты и делать из этого всего интересные и необычные игры.
— GameMaker классно подойдет для разработки игр и приложений на мобильных платформах.
— Модульность, дорабатываемость и расширяемость. Возможности воистину безграничны!
— Source Control Management (SVN) контроль версий, для корпоративной разработки или просто разработки в команде.
— Тесная интеграция с рекламным продвижением и возможность легко подключить аналитику.

Patch Note BETA (относительно 1.4.1749) »

Changes (Since 1.4.1749):

  • IDE
    • Removed Android API installation check from Preferences, stops issues with Google makign 7, 8 and 13 unavailable
    • Fixed Steam IDE launching Steam-enabled games and this causing a crash on game startup
    • Fixed Preferences to show Android tab and GGS to show Amazon tab if using a Standard licence and you have the 60-day Amazon Fire trial

Bugs Fixed (since 1.4.1749)

  • 0020944 UI: Amazon Fire when using Standard license, Android tab missing in Preferences and GGS
  • 0020904 Steam: Having a steam app ID in a project and running your project within the IDE on Steam will crash the runner

Patch Note Early Access (относительно 1.4.1757) »

Changes (Since 1.4.1757):

  • IDE
    • Fixed image editor AVs when reopening sprites
    • Fixed image editor crash when frames have been removed on disk, but a sprite still refers to them
    • Fixed being unable to add texture groups because the IDE has wrongly counted the number of existing groups
    • Changed the IDE to defer the creation of resource tree icons until after a project is loaded — speeds up project loads
    • NOTE: this might result in tree resources missing their icons for a moment after the project is loaded
  • Compiler
    • Changed to fully remove the 16 arguments per function limitation
    • Added several optimisations to help projects build more quickly
  • Debugger
    • Fixed an issue with local variables not being presented properly
    • Fixed Boolean values to now show «true» or «false» rather than just being blank
    • Added Watch window allows entering local variables
  • Windows
    • Added support for DirectInput devices, allows a wider range of devices
    • Added support for checking up to 8 more in-game devices (Xinput is still 0-3, DirectInput is now 4-11)
  • Mac OSX
    • Fixed Steam support in YYC packages
    • Fixed splash screens to now render at their correct resolution
    • Fixed toggling fullscreen to be a much smoother and better-looking transition
    • Fixed issues running games on OSX 10.9
    • Added GGS checkbox for enabling Retina support in-game — off by default
    • Changed to not sign packages when not building for the AppStore by allowing a blank signing identity
  • iOS
    • Fixed Facebook SDK not getting unzipped when your project name had spaces in it and causing a build error
    • Fixed extension linker flags not being passed on to the Xcode project
  • Android
    • Fixed Preferences «Check SDK» button to not look for APIs 7 and 8, as Google now block and we don’t use anyway
    • Fixed a lot of the Lint analysis warnings specific to the runner, so less compiler window spam
    • Added Android N support
    • Changed GGS > Android to accept letters or numbers for Build Tools version identifiers
  • HTML5
    • Fixed flash of black screen when loading — more noticable when using custom loading bar
    • audio_create_stream no longer crashes games
  • Misc In-Game
    • Fixed random_get_seed() and random_set_seed() precision to be consistent
    • Fixed audio gain could be set to less than 0
    • Fixed ogg sync group mixing clipping the end off sounds when gain set to 0
    • Fixed/Changed lots of functions to give better memory management — more have been made into YYC versions also
    • Fixed problems with DS readwrite functions handling bools, pointers, in64s, etc., that we’ve added recently
    • NOTE: the format of string returned by ds_map_write() has changed, but ds_map_read() will read an old-style formatted string
    • Fixed writing of U32 variables to a buffer
    • Fixed «fast collision» issues where items could end up in the tree twice and cause issues
    • Changed math_set_epsilon(0) to actually set to (0.00000000001) so we maintain 64bit precision
    • Added ds_map_secure_load_buffer() to allow loading secure data structures when you don’t have direct download access to a remote file

Bugs Fixed Since 1.4.1757

  • 0019005 Scripts: Adding an existing script issue
  • 0019065 Mac: Mac app Splash Screen is low-resolution on compile, doesn’t show on runs
  • 0020026 Functions: is_undefined() does not work on HTML5
  • 0020045 Extensions: [«fatal error: ‘FacebookSDK/FacebookSDK.h’ file not found» blocks iOS builds]
  • 0020046 Add a function to copy Steam cloud files to local storage
  • 0020096 Function: parameter_ functions report a duplicate set of command-line arguments
  • 0020549 Image Editor: Consecutive uses of ‘Open’ in image editor gives access violation at address 00404F9F
  • 0020026 Functions: is_undefined() does not work on HTML5
  • 0019005 Scripts: Adding an existing script issue

Раздел: GameMaker.

3 Комментария

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *